Продукција: Народно позориште Ниш
- Аутор: Иван Велисављевић
- Редитељ: Милан Нешковић
- Драматург: Јелена Мијовић
- Сценограф: Марија Калабић
- Костимограф: Биљана Гргур
- Кореограф: Андреја Кулешевић
- Оригинална музика: Дуда Буржујка
- Тон и музички сарадник: Александар Стевановић
- Асистент костимографа: Катарина Филиповић
- Лектор: Наташа Илић
- Организатор: Снежана Јовић
- Инспицијент: Слободан Илић
- Дизајн тона: Александар Стефановић
- Дизајн светла: Дејан Цветковић и Марко Ђорђевић
- Суфлер: Вања Шуклета
У представи се изводе нумере Шабана Шаулића.
Лица:
Константин Кол Витас – Марко Радојевић
Катарина – Маја Вукојевић Цветковић
Гордана Витас – Сања Крстовић
Снежана Витас – Братислава Милић
Мали Шаулис – Милош Цветковић
Утјеха – Данило Петровић
Галеб – Александар Стевановић, к. г.
Андрија Витас – Андрија Митић, к. г.
Роберт Поповић – Стефан Младеновић
Чивија – Александар Маринковић
Деда Триша – Александар Михаиловић
Ријеч аутора:
Од тренутка када сам написао Сан о завичају много тога на чему се тај комад заснива смрт је однела: многе америчке снове, нека српска села, па и самог Шабана Шаулића, краља народне музике. Шабан Шаулић је сахрањен у Алеји заслужних грађана, што је у време када се одиграва радња овог комада било незамисливо. Чак је у нашим позориштима постало уобичајено истраживање села, малих градова и утицаја народне музике, мада су крлежијанска драматургија, утицај алтернативних и aндергрaунд покрета на теме и ликове, као и визуелно наслеђе експресионизма у режији – што су све утицаји на мој комад – остали, нажалост, ретки. Зато данас када гледам Сан о завичају оживљен у позоришту, он добија сасвим другачије значење. Питања села, повратка у завичај и инвалидности постала су још тежа и актуелнија у земљи високе стопе смртности, чије становништво стари и исељава се (као и у другим земљама Источне Европе и бивше Југославије). Жеља за насиљем и колонизација свести под утицајем америчке империје постали су огроман извор унутрашњих немира, који су до нас дошли скоро у дословном облику. Патос драматичне музике Шабана Шаулића сада ми звучи мање као контрапункт – елегична песма у тренутку фарсичног распада, пре свега главног јунака Константина Витаса и његових снова и заблуда – а више као реквијем који једној цивилизацији пева глас већи од живота, али овај пут с оне стране неба. Кошмар из ког се још увек могло пробудити претворио се у ноћну мору у стварности. Шта ту позориште уопште може, и зашто нам треба, нисам више сигуран, али радује ме да се баш ту окупљамо поводом мог текста не бисмо ли сви заједно потражили одговор.