Skip to content Skip to footer
Loading Догађаји
Резервације нису могуће

КОД ВЕЧИТЕ СЛАВИНЕ
Копродукција Српског народног позоришта и Центра за развој визуелне културе

  • Аутор: Момчило Настасијевић
  • Редитељка: Соња Петровић
  • Драматуршкиња: Мина Петрић
  • Сценографи: Жељко Пишкорић и др Младен Стојановић
  • Костимографкиња: Јасмина Радујко
  • Сарадник за сценски покрет: Игор Грекса
  • Сарадник за сценски говор: др Дејан Средојевић
  • Дизајнер светла: Никола Маринков
  • Стручна сарадница: др Јелена Сокић
  • Сарадница на тексту: Николина Ђукановић
  • Инспицијент: Владимир Савин
  • Суфлер: Срђан Стојновић
  • Мајстор тона: Јован Живковић
  • Асистенткиња сценографа: Нада Даниловац

Представа траје сат и четрдесет пет минута.

Подела:

  • Соња Исаиловић
  • Стефан Вукић
  • Бојана Милановић
  • Вукашин Ранђеловић
  • Милош Лазић
  • Стефан Старчевић
  • Миа Симоновић
  • Алиса Лацко
  • Нина Рукавина
  • Ненад Пећинар
  • Димитрије Аранђеловић

Аутори и извођачи музике:

  • Стефан Сеетхалер
  • Данијел Сеетхалер
  • Филип Грубач
  • Игор Сакач
  • Петар Бањац

Ријеч редитељке

Ова драма говори о прародитељском греху и последицама поступака наших предака. След догађаја какав постоји у драми Kод Вечите славине заступа идеју да прошлост детерминише будућност, тј. да садашње генерације трпе последице делања претходних.

Међутим, можда и важније питање од ове библијске идеје о прагреховима јесте питање начина на који се греси преносе? Дакле – не само да ли су наши преци чинили зло, а ми наставили да се понашамо по истом моделу, него и шта нас нагна да понављамо њихове грешке? Да ли су управо прећуткивање и заташкавање срж овог несретног ланца? Шта ми заиста знамо о томе?

Става сам да је читава моја генерација одрастала на не лажима о историји него на селектованим информацијама, а да прича о културном идентитету једног народа не може да почива на површним информацијама и легендама, митовима. Него искључиво и само на истини. Из тог разлога и ова представа изгледа као бајка, легенда, мит, као нешто што нисмо тачно сигурни да је постојало.

У драми Kод Вечите славине један злочин проузрокује следећи и тако даље у узрочно-последичној вези долазимо до модела страдања који не може да се прекине, који траје дан данас. Чини се да смо у културно-нематеријално наслеђе осим модела насиља добили и вештину прећуткивања и склањања главе од несрећних околности, а идентитет сваке следеће генерације још је недефинисанији или дефинисан лажним или полуинформацијама. Због тога се временом у људима који стасавају у незнању све више развија апатичност према окружењу и екстремне појаве и осећања као што су бес, агресија, мржња… Ликови из Настасијевићеве драме су „екстремне“ и девијантне појаве учиниће се ничим изазвано и немотивисано… Међутим, управо је мотивација за њихово посрнуће дубоко укопана у колективно несвесно, јер како каже сам Настасијевић: „Kлица мог страдања заметну се пре него ја у матери.“

Наша представа позива на суочавање са злом, његово признавање и одлуку да се тај узрочно-последични модел насиља свесно прекине.

Соња Петровић

Народно позориште Републике Српске задржава право измјене репертоара! Бројеви телефона за резервације: + 387 51 314 006 и 080 05 07 08 (бесплатан број). Радно вријеме билетарнице је од 9 до 20 часова од понедјељка до петка и суботом од 17 до 20 часова.

Напомена: Резервације важе три дана од тренутка резервисања. Улазнице се не могу резервисати два дана прије дана извођења представе.

Добро дошли у Народно позориште Републике Српске!

НПРС © 2025. СВА ПРАВА ЗАДРЖАНА.